Alize van Zutphen

Alize van Zutphen

Alize van Zutphen (1993) is junior communicatieadviseur en tekstschrijver bij Leene Communicatie. Ze rondde recent haar hbo-studie Communicatie af, en volgt naast haar werkzaamheden op kantoor de master Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Vrije Universiteit in Amsterdam.

Werkt voor
Alize werkt onder meer voor de gemeente Rotterdam en Rijkswaterstaat. Ze ondersteunt deze partijen met de ontwikkeling van diverse communicatiemiddelen, van concept tot ontwerp tot oplevering. Daarnaast voorziet ze het Nuon Solar Team van PR-advies.

Achtergrond
Al vroeg ontdekte Alize haar talent voor schrijven. Lange tijd wilde ze journalist worden, tot ze er achter kwam dat ze het bedrijfsleven, management en organisatie ook erg interessant vond. Na het vwo viel de keuze daarom op een studie Communicatie. Hbo, want lekker praktisch. Na het succesvol doorlopen van de studie, waarbij ze door stages en bijbanen al veel ervaring opdeed, was haar honger naar kennis nog niet gestild. Ze koos ervoor om door te studeren. Nu combineert ze haar werk bij Leene Communicatie met het opdoen van nóg meer kennis over effectief taalgebruik in de context van de organisatie.

Alize over Alize
“Ik heb nooit een hekel gehad aan leren. Daarom vind ik het zo leuk om voor verschillende opdrachtgevers te werken: elke opdrachtgever heeft een ander interessant verhaal. Ook buiten mijn werk en studie om leer ik graag. Zo heb ik recent nog geleerd dat kamperen in een tent best heel leuk is, dat bibliotheken niet alleen voor oude mensen zijn en dat vis, mits op de juiste manier bereid, eigenlijk best goed smaakt.

Charlotte Verloop

Charlotte Verloop

Charlotte Verloop (1993) is tekstschrijver/adviseur bij Leene Communicatie. Haar kracht ligt in haar talent voor schrijven, haar creativiteit, nauwkeurigheid en doorzettingsvermogen. En in de gedrevenheid om te blijven groeien in het vak.

Werkt voor
De gemeente Rotterdam, de provincie Zuid-Holland en Rijkswaterstaat zijn enkele opdrachtgevers waarvoor Charlotte werkt. Die ondersteunt ze met onder meer webredactie, advies en het schrijven van teksten.

Achtergrond
Boeken verslinden, tijdschriften in elkaar knutselen en eigen verhalen schrijven. Daarmee begon haar passie voor taal. Met die passie als leidraad volgde Charlotte aan de Universiteit Leiden de bacheloropleiding Nederlandse taal en cultuur en de masteropleiding Neerlandistiek. Alle teksten van haar hand, van nieuwsberichten tot interviews en van webteksten tot speeches, zijn dan ook zo aantrekkelijk, overtuigend en doelgericht mogelijk geschreven.

Charlotte over Charlotte
“Om volop te kunnen ontspannen, moet ik eerst hard gewerkt hebben. Handen uit de mouwen, daar hou ik van. Daarbij vind ik oog voor detail heel belangrijk. Het houdt kritisch, maar maakt het ook mogelijk te genieten van kleine dingen. En dan tussendoor steeds even afstand nemen om het hele plaatje goed te bekijken.”

Corine Boef

Corine Boef

Corine Boef (1967) doet de financiële administratie bij Leene Communicatie, bewaakt de projecten en beheert en organiseert veel interne zaken. Daarnaast houdt ze zich bezig met webredactie en mediamonitoring voor diverse opdrachtgevers.

Werkt voor
Behalve voor Leene Communicatie doet Corine de financiële administratie voor Publiquest, de coöperatie van Leene Communicatie met Podium en de Maatschap voor Communicatie. Verder is zij actief voor opdrachtgevers als De Verkeersonderneming en Pauluskerk Rotterdam. Haar interesse ligt vooral bij duurzaamheid en (duurzame) mobiliteit, de nieuwe economie en klimaatvraagstukken.

Achtergrond
Corine studeerde Nederlands en volgde de opleiding hbo-bedrijfsadministratie. Zij gaf les in het middelbaar onderwijs tot 2005, en maakte toen de overstap naar Leene Communicatie. Daar stelde ze in de loop der jaren een takenpakket samen dat haar op het lijf geschreven is.

Corine over Corine
“Ik voel me het meest in mijn element als ik overzicht kan scheppen in ingewikkelde en abstracte situaties, kortom orde kan scheppen in chaos. Verder is het mijn kracht als een spons alle informatie in me op te nemen die relevant zou kunnen zijn voor opdrachtgevers, collega’s en vrienden. Ik ben een soort database voor de mensen om mijn heen.”

Erik Verheggen

Erik Verheggen

Erik Verheggen (1981) is journalistiek tekstschrijver en contentspecialist bij Leene Communicatie. Het ontdekken van nieuwshaakjes in complexe onderwerpen is zijn specialiteit, waarbij Erik graag verbanden legt met maatschappelijke en economische trends. Inhoud, kwaliteit en de bijdrage aan het doel staan bovenaan zijn prioriteitenlijstje.

Werkt voor
Erik werkt voor verschillende opdrachtgevers, waaronder de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, de gemeente Rotterdam, Nuon Warmte en het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Innovatie en duurzaamheid vormen de rode draad in veel van zijn schrijf- en advieswerk, maar Erik maakt ook graag uitstapjes naar andere terreinen.

Achtergrond
Erik studeerde ooit biologie, maar zag tijdens die opleiding al in dat hij meer kon bereiken als redacteur dan als wetenschapper. Na een postacademische opleiding dagbladjournalistiek in Rotterdam werkte hij als journalist en hoofdredacteur bij verschillende (vak)media. In de zomer van 2017 maakte Erik de overstap naar Leene Communicatie.

Erik over Erik
“Voor mijn werk zit ik vooral binnen, maar eigenlijk ben ik een buitenmens. Ik probeer dat te compenseren door in mijn vrije tijd veel buiten te zijn en de natuur op te zoeken. Ik ben ervan overtuigd dat klein geluk heel belangrijk is in het leven. Fietsen, Bach, fotografie en ‘echte’ bolognese-saus spelen hierin voor mij een belangrijke rol.”

Frans Petersen

Frans Petersen

Frans Petersen (1983) is senior communicatieadviseur bij Leene Communicatie. Hij heeft de stellige overtuiging dat het maken van verbinding de kern is tot het oplossen van elk communicatieprobleem. Volgens Frans kom je pas tot betekenisvolle communicatie als je weet waarom de burger geïnteresseerd is, welke vraag de consument écht heeft of wat het belang van die andere organisatie is.

Werkt voor
Frans duikt graag diep in de organisatie van de opdrachtgever om te helpen zoeken naar de vraag achter de vraag of het verhaal achter het verhaal. Als spin in het web legt hij intern en extern verbanden en komt hij tot een breed gedragen, gezamenlijke communicatieaanpak. Momenteel helpt Frans bijvoorbeeld gemeente Rotterdam bij het realiseren van de gebiedsontwikkeling Stadionpark en Provincie Zuid-Holland bij het programma Samen Verder Fietsen, waarmee ze de forens uit de auto en op fiets wil krijgen.

Achtergrond
Na een tijd als freelance (muziek)journalist te hebben gewerkt, ontdekte Frans het communicatievak. Daar deed hij veel ervaring op met het begeleiden van participatietrajecten, gebiedsmarketing, omgevingscommunicatie en perswoordvoering. Zijn blik is altijd van binnen naar buiten gericht: waar liggen de kansen en wat zijn de bedreigingen? En: hoe krijg je alles zoveel mogelijk op één lijn?

Frans over Frans
“Ik vind het tof om nieuwe relaties aan te gaan, mensen écht te leren kennen. Er is bijna altijd wel iets dat je met elkaar deelt: de liefde voor een bepaalde artiest of voetbalclub, sociale onrecht waar je je boos om maakt, een onderwerp waar je enthousiast van wordt… Of een project waar je beiden al je energie in wilt stoppen: dat maakt samenwerken ook echt samen werken. Samen de schouders eronder en samen trots terugkijken op een mooi resultaat: daar krijg ik energie van!”

Gert Jan Kleefmann

Gert Jan Kleefmann

Gert Jan Kleefmann (1963) is senior tekstschrijver bij Leene Communicatie. Complexe onderwerpen toegankelijk maken voor de doelgroep is zijn kracht. Daarvoor geldt: hoe complexer een onderwerp is, hoe liever hij zich erin vastbijt. Tot hij het naadje van de kous weet.

Werkt voor
Gert Jan is actief voor verschillende opdrachtgevers. Vooral op het gebied van klimaat, duurzaamheid, energie en waterveiligheid. Thema’s die niet toevallig ook zijn persoonlijke interesse hebben. Net als overigens grond-, weg- en waterbouw en gebiedsontwikkeling.

Achtergrond
Gert Jan studeerde Maatschappijgeschiedenis aan de Erasmus Universiteit Rotterdam met als afstudeerrichting Communicatie & Voorlichting. Als tekstschrijver heeft hij zo’n 20 jaar ervaring, waarvan 14 als freelancer.

Gert Jan over Gert Jan
“Op donkere heldere nachten mag ik graag met mijn telescoop de ruimte in turen. Die fascinerende onmetelijkheid werkt uitermate inspirerend. Bijna net zo inspirerend als het trappen van een balletje met m’n zoon Mees op het strand in Haamstede.”

Job Leene

Job Leene
Job Leene (1963) is oprichter van Leene Communicatie en samen met partners Steffart Buijs en Peter van Apeldoorn directeur/eigenaar van het bureau. Als ‘vliegende keep’ is hij betrokken bij tal van opdrachten en opdrachtgevers, het liefst in een combinatierol van tekstschrijver en adviseur. Zijn favoriete vraag: wat wil je nu aan wie vertellen en wat kan diegene daar dan mee?

Werkt voor
Naast de leiding van het bureau blijft er genoeg tijd over voor het schrijven van – vooral – corporate teksten. Dat doet hij voor opdrachtgevers als het Rode Kruis, Raet, IPO en Nationale-Nederlanden. Waar nodig zet hij zijn ervaring verder in om met collega’s en opdrachtgevers te brainstormen over innovatieve concepten en campagnes.

Achtergrond
Job is vooral een praktijkman. Het vak van tekstschrijver maakte hij zichzelf eigen door van jongs af veel te schrijven; adviseur werd hij vooral door goed te luisteren en te analyseren. En door zich bij elke casus af te vragen: wat is nu de kern van het probleem?

Job over Job
“Eenvoud loopt als een rode draad door mijn leven. Ik ben wars van dikdoenerij en moeilijk doen en ik zeg wat ik vind. Ook op papier hou ik een boodschap liefst zo simpel mogelijk. Pen en toetsenbord schuif ik slechts terzijde om de rust op te zoeken van het Franse platteland: mijn tweede passie.”

Laura van der Mark

Laura van der Mark

Laura van der Mark (1980) werkt sinds 2006 bij Leene Communicatie als tekstschrijver en communicatieadviseur. Adviezen geeft ze graag, maar schrijven doet ze nog liever. Of het nu gaat om webteksten, brochures of hele rapporten, geen tekst is haar te lang. Tenzij het korter moet, dan gaat het mes er ongenadig in. Want grondig redigeren van omvangrijke teksten doet ze ook met veel plezier.

Werkt voor
Laura werkt met name voor overheden en non-profitorganisaties. Vooral onderwerpen met een maatschappelijk belang hebben haar belangstelling. Zo doet ze verschillende opdrachten voor het ministerie van BZK, waaronder de jaarlijkse redactie van de Jaarrapportage Bedrijfsvoering Rijk. Verder werkt ze voor opdrachtgevers als ZonMw, provincie Zuid-Holland en de Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders.

Achtergrond
Na de School voor Journalistiek en een master in internationale betrekkingen werkte en reisde Laura ruim een half jaar in India en Zuid-Oost-Azië. Daarna ging ze aan de slag bij Leene Communicatie, waar ze zich ontwikkelde tot allround communicatieadviseur.

Laura over Laura
“Hard werken en verdiend genieten. Schrijven, maar ook heel veel lezen. Jack en kinderen. Pasta met pesto. Familie en vrienden. India en Italië. Voetballen en tennissen. Uit en thuis.”

Lynsey Dubbeld

Lynsey Dubbeld

Dr. Lynsey Dubbeld (1975) is senior communicatieadviseur met een specialisatie in contentstrategie, contentmarketing en storytelling. Ze weet precies hoe je ingewikkelde onderwerpen vertaalt in verhalen die de doelgroepen informeren, inspireren en activeren. Met een scherp oog voor actuele ontwikkelingen, een gezonde dosis pragmatisme en een feilloos gevoel voor taal zorgt Lynsey dat verhalen de aandacht krijgen die ze verdienen.

Werkt voor
Lynsey is bovengemiddeld op de hoogte van ontwikkelingen in veiligheid, toezicht, privacy, duurzaamheid en MVO. Ze werkt voor uiteenlopende opdrachtgevers die met deze thema’s te maken hebben. Van de Johan Cruijff Arena en Nuon tot het ministerie van SZW en de provincie Noord-Holland.

Lynsey combineert strategie het liefste met uitvoering: ze adviseert én steekt de handen uit de mouwen. Bijvoorbeeld als het gaat om onderzoek, trendanalyse of copywriting. Daarnaast leidt ze als projectmanager complexe communicatieprojecten in goede banen.

Achtergrond
Lynsey studeerde filosofie, wetenschap- en techniekstudies en journalistiek, en volgde de C-opleiding bij Van der Hilst. Ze startte haar loopbaan als onderzoeker en beleidsadviseur. Sinds 2005 werkt ze als communicatieadviseur, contentstrateeg, trendanalist en copywriter.

Lynsey over Lynsey
“Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan. Het is een aansprekende visie, maar zeker niet mijn levensmotto. Ik ben verslaafd aan to-dolijstjes en regel alles het liefste tot in perfectie. Wat ik wel met Pippi Langkous deel: een gezonde dosis humor, eigenzinnigheid en relativeringsvermogen.”

Maarten Hagg

Maarten Hagg

Als ervaren storyteller houdt Maarten Hagg (1980) van een goed verhaal. Omdat je daarmee mensen écht kunt raken. Daarbij maakt hij graag gebruik van de mogelijkheden die innovatieve technieken, handige apps en social media bieden. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, en de prachtige verhalen die daarmee verbonden zijn.

Werkt voor

Bij Leene Communicatie houdt Maarten zich als mediaspecialist vooral bezig met free publicity, social media verslaggeving en video. Voor bijvoorbeeld Nuon, de Inspectie SZW en Rijkswaterstaat. Vanuit zijn jarenlange ervaring als journalist voelt Maarten goed aan met welke content je de aandacht trekt van journalisten. Maarten heeft er plezier in om ingewikkelde verhalen zo te vertellen dat je er een breed publiek mee boeit.

Achtergrond

Maarten werkte ruim elf jaar als radioverslaggever en presentator. Voor Radio 1 kwam hij in alle hoeken van de samenleving en zag hij hoe politieke beslissingen burgers raken. Hij leerde dat elk verhaal minstens twee kanten heeft. Tegelijkertijd groeide zijn maatschappelijke betrokkenheid. Zijn belangstelling gaat uit naar thema’s als duurzaamheid, gezondheid en mensenrechten. En de keuzes die bedrijven, overheden en burgers daarin kunnen maken.

Maarten over Maarten

“Mijn visie is dat iedereen een verhaal heeft: ondernemer en klant, overheid en burger, werkgever en werknemer. Het is mijn missie om dat verhaal naar boven te halen en zó te vertellen dat het de doelgroep raakt en in beweging zet. Zo worden misverstanden weggenomen, komen mensen met elkaar in verbinding en inspireren ze elkaar.”

Marjolein Slingerland

Marjolein Slingerland

Marjolein Slingerland (1995) is junior communicatieadviseur en tekstschrijver bij Leene Communicatie. Na haar studie Nederlandse taal en cultuur aan de universiteit van Leiden deed Marjolein de master Neerlandistiek aan de universiteit van Utrecht. Ze studeerde af op een onderzoek naar begrijpelijkheid in de communicatie met laaggeletterden.

Werkt voor
Marjolein werkt voor verschillende opdrachtgevers, waaronder Randstad, de gemeente Rotterdam en de provincie Zuid-Holland. Ze ondersteunt deze partijen onder meer met webredactie, advies en het schrijven van teksten. Ook geeft ze regelmatig trainingen vanuit de Leene Communicatie Academie op het gebied van begrijpelijk schrijven.

Achtergrond
Communicatie terugbrengen tot wat het hoort te zijn: begrijpelijk, helder en aantrekkelijk. Dat is wat Marjolein het liefst doet, zowel in tekst- en advieswerk als in trainingen. Ze gelooft dat je alles in heldere taal kunt overbrengen en dat de communicatie daar altijd beter van wordt.

Marjolein over Marjolein
“Opdrachtgevers en cursisten. Dat is waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Samen de schouders eronder om zo komen tot een mooi product. Ik word blij wanneer ik zie dat anderen ook enthousiast worden van heldere communicatie. Of als cursisten mij na de training een dijk van een brief sturen.”

Marjon Kranenbarg

Marjon Kranenbarg

Marjon Kranenbarg (1980) is senior communicatieadviseur en trainer bij Leene Communicatie. Ze is altijd op zoek naar de vraag achter de vraag van de opdrachtgever en de verbinding tussen mensen. Met haar resultaatgerichte aanpak zorgt zij dat communicatie ertoe doet.

Werkt voor
Marjon houdt van een divers palet aan opdrachtgevers, thema’s en werkzaamheden: van overheid tot vereniging, van groot tot klein, van maatschappelijk tot commercieel. Naast haar brede werkzaamheden als adviseur geeft ze als trainer bij de Leene Communicatie Academie regelmatig trainingen op het gebied van media, presentaties (pitches), storytelling en schrijven (bijvoorbeeld B1).

Achtergrond
Met ruim twaalf jaar ervaring in verschillende communicatierollen heeft Marjon de diverse aspecten van het vak zich eigen gemaakt. Ze begon haar carrière in de PR en content marketing bij LVB Networks. Na een aantal jaar als freelancer in Amerika deed zij terug in Nederland ervaring op bij een aantal grote complexe organisaties.

Marjon over Marjon
“Met communicatie maak je het verschil. Een boodschap gaat pas echt wat betekenen als je het overbrengt op een ander. Dat is wat me motiveert, zowel in mijn advieswerk als mijn trainingen. Wat kunnen we samen mooie dingen maken. Ik maak privé ook graag mooie herinneringen. Bijvoorbeeld door een mooie reis door Azië, een paar jaar Amerika, simpelweg op een Utrechts terrasje met de kinderen of voor het huis met een goed boek in de zon.”

Martijn van der Wind

Martijn van der Wind

Martijn van der Wind (1975) is senior trainer en mediaspecialist voor Leene Communicatie. Hij streeft naar duidelijke, klare taal en houdt ervan mensen te enthousiasmeren.

Werkt voor
Sinds 2015 verzorgt Martijn voor Leene Communicatie opleidingstrajecten bij opdrachtgevers. Hij werkt zowel voor de non-profit- als de profitsector. Daarbij geeft hij trainingen op het gebied van media, interviews, presentaties en crisiscommunicatie. Ook begeleidt hij diverse schrijftrainingen, zoals: schrijven van offertes, begrijpelijk schrijven, schrijven van raadsvoorstellen, klantvriendelijke brieven en e-mails, journalistiek schrijven, schrijven van persberichten, en schrijven van speeches.

Achtergrond
Na zijn studie journalistiek deed hij een masterstudie communicatie in Zuid-Afrika. Hij studeerde af op een onderzoek naar de Waarheids- en Verzoeningscommissie. Daarna werkte hij als redacteur en verslaggever voor 2Vandaag en als chef-redacteur bij het Nederlands Dagblad. Inmiddels heeft hij meer dan 10 jaar bureauervaring en is hij gespecialiseerd in trainingen; en in helder, begrijpelijk taalgebruik. Naast zijn werk als trainer en redacteur, adviseert Martijn regelmatig mensen en organisaties bij communicatie in crisissituaties. Ook begeleidt en traint hij mensen persoonlijk bij publieke optredens.

Martijn over Martijn
“Analfabetisme en laaggeletterdheid raken mij enorm. Taal is de basis van communicatie. Maar lang niet iedereen kan er goed mee overweg. Ik ben daarom in drie regio’s betrokken bij de strijd tegen laaggeletterdheid. In Heerlen, Leiden en Gouda zet ik me hiervoor in; samen met stichting Lezen & Schrijven, gemeenten, bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties.”

Nils Mooij

Nils Mooij

Nils Mooij (1976) is filmmaker bij Leene Communicatie. Hij houdt zich bezig met het schrijven, regisseren, produceren en monteren van audiovisuele producties voor diverse opdrachtgevers. Nils weet als geen ander aan welke eisen een goede film moet voldoen en adviseert opdrachtgevers over hoe zij film kunnen gebruiken om effectief te communiceren.

Werkt voor
Of het nu gaat om een zelfstandig filmproject, een animatie of film als integraal onderdeel van een e-magazine, Nils regisseert, coördineert en zorgt voor blije gezichten bij de opdrachtgever. Zo werkt hij onder meer voor Rijkswaterstaat, het ministerie van Binnenlandse Zaken en het Voedingscentrum.

Achtergrond
Nils studeerde aan de School voor Journalistiek en de Nederlandse Film en Televisie Academie. Hij werkte als editor en regisseur, onder andere bij de omroepen en maakt ook eigen werk als filmmaker. Zijn werk werd vertoond op bekende festivals zoals het Toronto International Film Festival en het Tribeca Film Festival in New York.

Nils over Nils
“Inspiratie vind ik in film, muziek en beeldende kunst. Ik kan enorm genieten van een mooi beeld of mooi geluid. Film is een heel krachtig medium dat echt kan binnenkomen bij mensen. Het is heel intrigerend als dat gebeurt.”

Peter van Apeldoorn

Peter van Apeldoorn

Peter van Apeldoorn (1975) is samen met Job Leene en Steffart Buijs directeur/partner van Leene Communicatie bv. Als senior projectadviseur denkt hij graag mee met opdrachtgevers. Hij adviseert over communicatie-oplossingen, social media en crossmediale kansen. Ook projectmanagement van sites en e-magazines is bij hem in goede handen.

Werkt voor
Peter werkt het liefst samen mét opdrachtgevers, want juist dan ontstaan de beste en mooiste resultaten. Of het nu gaat om advies, een filmscript of het op een vernieuwde wijze presenteren van serious content.

Achtergrond
Peter volgde een studie Informatiekunde en werkte 15 jaar bij communicatieadviesbureaus als Bikker, Euro RSCG, BVH en dePersoneelZaak. Sinds 2008 versterkt hij het team van Leene Communicatie.

Peter over Peter
“Mijn inspiratie haal ik uit gedichten van Toon Tellegen, de Klaas Gubbels aan mijn muur en natuurlijk mijn vier dochters. Daarnaast mag ik graag fotograferen. Juist door te kijken zie je meer. Mijn motto: ‘Binnen de perken zijn de mogelijkheden even onbeperkt als daarbuiten’.”

Steffart Buijs

Steffart Buijs

Steffart Buijs (1976) is samen met Job Leene en Peter van Apeldoorn directeur/partner van Leene Communicatie bv. Hij is een ondernemende en bevlogen communicatieprofessional die meedenkt en meedoet. Als geen ander kan hij strategie en uitvoering met elkaar verbinden. Hij is kwaliteitsbewust, kritisch, schakelt snel en is creatief in zijn aanpak. En dat alles met een Rotterdamse no-nonsens-mentaliteit.

Werkt voor
Naast het bureaumanagement is Steffart in verschillende rollen actief voor opdrachtgevers op de terreinen duurzaamheid, mobiliteit, energie, financiën en sociaal domein. Regelmatig publiceert hij over zaken die hem inspireren en irriteren in dag- en vakbladen en op weblogs.

Achtergrond
Steffart heeft ruim vijftien jaar communicatie-ervaring, vooral op het gebied van corporate communicatie, mediarelaties en contentcreatie. Hij studeerde af aan de School voor Journalistiek en HEAO Communicatie. Daarnaast volgde hij diverse vakgerichte cursussen en leergangen, onder meer aan het Corporate Communication Centre van RSM / Erasmus University. Steffart is tevens voorzitter van Platform Communicatie Rotterdam.

Steffart over Steffart
“Als je doet wat je deed dan krijg je wat je kreeg. Ik heb niet zo veel met motto’s, maar met deze uitspraak van Albert Einstein kan ik wel uit de voeten. Veel respect heb ik voor U2-voorman Bono. Als geen ander is hij in staat om creativiteit, professionaliteit en commercialiteit te combineren met maatschappelijke betrokkenheid. En dat alles op het hoogste niveau.”

Ton van Leeuwen

Ton van Leeuwen

Ton van Leeuwen (1981) is journalistiek tekstschrijver en contentspecialist bij Leene Communicatie. Uit complexe informatie weet hij precies de kern te halen om vervolgens de boodschap op een doelgroepgerichte wijze te verwoorden. Ton heeft een brede interesse en in het bijzonder belangstelling voor alles rondom voedsel en innovatie.

Werkt voor
Ton werkt voor een breed scala aan opdrachtgevers aan uiteenlopende contentproducties. Van een compacte webtekst tot een inspirerende longread; hij zet er met veel plezier zijn tanden in. Ton heeft ook veel ervaring met grote projecten en brengt die als vanzelfsprekend tot een goed einde. Een prettige, open samenwerking is voor Ton een voorwaarde om opdrachtgevers goed te kunnen helpen.

Achtergrond
Ton volgde de opleiding Communicatie en is zich snel daarna gaan toeleggen op schrijven en storytelling in de breedste zin van het woord. Hij is afkomstig uit een agrarische familie en werkte onder meer voor een vakblad over voedingstuinbouw en een internationaal groenteveredelingsbedrijf. Daar heeft hij veel kennis opgedaan over voedselproductie en de daaraan gerelateerde maatschappelijke vraagstukken. Zo is Ton onder meer goed thuis in thema’s als innovatie, duurzaamheid en big data.

Ton over Ton
“Ik vind het vakgebied communicatie nog altijd razend interessant. Het vak verandert snel en brengt me in contact met een grote diversiteit aan gepassioneerde mensen en inspirerende organisaties en processen. Dat zorgt ervoor dat ik mezelf telkens opnieuw kan uitdagen. Hetzelfde doe ik in mijn vrije tijd. Zo probeer ik met hardlopen en sportklimmen mijn grenzen te verleggen en biedt improvisatietheater me de gelegenheid om regelmatig uit mijn comfortzone te komen.”

Bij Leene Communicatie werken mensen die uitblinken in denken en doen. De vaste kern bestaat uit 15-20 communicatieprofessionals. Daarnaast werken we samen met enkele gespecialiseerde ZZP’ers. Zij zijn met Leene Communicatie verbonden als associé. Zij zijn niet van Leene Communicatie, maar horen wel bij ons bureau. Met sommigen werken we al meer dan twintig jaar samen.