B2B contentmarketing en free publicity

 

Opdrachtgever: Nuon Warmte
Opdracht: help de beeldvorming over stadswarmte en -koude bij (met name) professionele doelgroepen positief te beïnvloeden
Periode: 2010 – heden

Achtergrond
Nuon Warmte is producent, distributeur en leverancier van stadswarmte en -koude. Restwarmte die normaliter verloren gaat, kan Nederland met stadswarmte opnieuw benutten voor verwarming en warm water in kantoren en woningen. Daarmee is stadswarmte een duurzaam alternatief voor gasgestookte cv-ketels. Stadskoude, geput uit natuurlijke waterbronnen, zorgt voor klimaatvriendelijke, koele gebouwen.

Opdracht
Vastgoedeigenaren zien stadsverwarming vaak als ouderwets en als gedwongen winkelnering bij één energieleverancier. Dat vergemakkelijkt verhuur of verkoop in de regel niet. Bovendien telde stadswarmte lang niet mee voor het energielabel. Nuon Warmte schakelt ons in om de beeldvorming over stadswarmte en -koude bij met name professionele doelgroepen te beïnvloeden en de voordelen ervan bij hen onder de aandacht te brengen.

Werkwijze en resultaat
Nuon is één van de belanghebbenden in het Warmtedossier, en dus is het minder geloofwaardig als Nuon zelf stadswarmte aanprijst. Samen met Nuon werken we daarom met een contentmarketingaanpak die uitgaat van journalistieke storytelling in combinatie met free publicity. We schrijven blogs, praktijkverhalen, opinies, columns, Q&A’s en interviews met bijpassende beelden en infographics die we aanbieden bij relevante blogs, websites en vakbladen. Het resultaat is duidelijk: het aantal afnemers van Nuon stadswarmte stijgt met ongeveer twintig procent, en de wet- en regelgeving voor stadswarmte in relatie tot het energielabel is aangepast ten gunste van stadswarmte. Dankzij de relevante content is Nuon veel zichtbaarder bij professionals.

Nuon Warmte