Free publicity voor sponsorproject

 

Opdrachtgever: Nuon / Nuon Solar Team
Opdracht: breng Nuon en het Nuon Solar Team positief in de aandacht via earned (en owned) media
Periode: 2014 – heden

Achtergrond
Iedere twee jaar vormen geselecteerde studenten van de TU Delft een nieuw Nuon Solar Team. Dit team ontwikkelt een zo snel en efficiënt mogelijke zonneauto om mee te racen tijdens de World Solar Challenge in Australië en SASOL Solar Challenge in Zuid-Afrika.

Opdracht
Hoofdsponsor Nuon klopt even voor de zomer van 2014 aan bij Leene Communicatie voor hulp bij het genereren van free publicity. Er moet positieve media-aandacht komen voor Nuon, het team, zonneauto Nuna en alles daaromheen.

Werkwijze en resultaat
De eerste PR-actie voor de Nuna is een testrit in de Beekse Bergen, waarvoor we journalisten persoonlijk uitnodigen. Het resultaat: een enorme hoeveelheid positieve publiciteit en live verslaggeving op Radio 1. Nuon schakelt Leene Communicatie in 2015 ook in voor de PR van het Nuon Solar Team in Australië. Met Nuon en de studenten ontwikkelen we een PR-strategie. Naast advies en coaching bieden we hands-on PR-ondersteuning op het gebied van free publicity – dag en nacht. We verzorgen de medialobby, monitoring en persberichtgeving en bedienen journalisten uit heel Nederland en daarbuiten. Van de BBC en Hart van Nederland tot RTV Emmen en Dagblad de Limburger; het winnende Nuon Solar Team is onderwerp van gesprek, online én ‘offline’. De PR-waarde loopt in de miljoenen euro’s.

In 2016 verzorgen we opnieuw de PR van het Nuon Solar Team, nu als sponsorproject. We ondersteunen het team met advies en coaching bij hun PR en gebruiken het project om nieuwe communicatiemiddelen te testen. Ook ontwikkelen we een Pageflow waarin we dagelijks een update in tekst, beeld en geluid geven.