Leene Communicatie sponsort Content Marketing Congres en Grand Prix Content Marketing 2015

Contentmarketing draait om het maken en verspreiden van content die mensen raakt en inspireert. Die interesse wekt, aanzet tot nadenken, tot méér willen weten en die uiteindelijk keuzes beïnvloedt. Leene Communicatie sponsort het belangrijkste congres en de belangrijkste prijs op dit gebied: het Content Marketing Congres op 4 november, en de Grand Prix Content Marketing op 19 november 2015.

Leene Communicatie is gespecialiseerd in content die mensen raakt. Het was voor directeur Job Leene dan ook een logische stap om deze twee evenementen te sponsoren. “Uiteindelijk draait content altijd om relevantie. Een aantrekkelijk verhaal in woord of beeld dat de interesse wekt bij de doelgroep en tegelijkertijd de boodschap van de organisatie uitdraagt. Bij contentmarketing draait het altijd om die twee zaken, en dat zien we ook terug in het congres en bij de Grand Prix. Logisch dus dat wij ons als bureau daaraan verbinden.”

Het Content Marketing Congres
Het tweede officiële Content Marketing Congres heeft de titel” Do or Die, Content Marketing the Next Step” meegekregen. Nu contentmarketing een breed erkend begrip is, is het tijd om te onderzoeken wat de volgende stap zal zijn. Diverse interessante sprekers laten aan de hand van aansprekende casussen zien wat er nu al goed gaat, en wat er eventueel beter kan.

Grand Prix Content Marketing
De Grand Prix Content Marketing zijn prijzen voor de beste contentmarketing-cases uit België en Nederland. Sinds 2014 wordt er bij het toekennen van de prijzen onderscheid gemaakt tussen awards voor strategisch geslaagde concepten en deelbeloningen voor specifieke middelen als onderdeel van de contentmarketingmix, zoals e-magazines en video’s. De awards zijn ingedeeld in de categorieën B2B, B2C, B2E(mployee) en Not for Profit. De jury bestaat uit contentmarketeers, opdrachtgevers en uitgevers.

Het Content Marketing Congres en de uitreiking van de Grand Prix Content Marketing vinden beide plaats in de Fabrique in Utrecht. Kaarten voor de evenementen zijn te bestellen via de websites.