Contact
Menu
Actueel

Meten is weten; mediamonitoring en –analyse

Monitoring
Via slimme integrale monitoring van online en social media, radio en televisie en dag-, week- én vakbladen bieden we altijd zicht op wat er speelt. We verzorgen deze monitoring op de volgende manieren:

  1. Dagelijks overzicht van berichtgeving op online nieuwsbronnen en sociale media
  2. Wekelijks overzicht met berichtgeving op radio en televisie en printmedia
  3. Directe alerts bij onverwachte omstandigheden
  4. Publicatie van de integrale berichtgeving via applicaties zoals Yammer of een afgeschermde website

Analyse
De volgende stap is om al die data te analyseren en daaruit conclusies te trekken. We doen dat op basis van parameters die we samen met de opdrachtgever vaststellen – zoals bereik, toonzetting, kernboodschappen of mediawaarde. Die exercitie levert vaak verrassende inzichten op:

  • Wat is effectiever: medialobby of persberichtgeving?
  • Welke bloggers noemen ons het meest?
  • Hoe verhoudt onze publiciteit zich tot die van de concurrentie?
  • Met welke onderwerpen brengen media ons het vaakst in verband?

Leene Communicatie presenteert de analyse in vier lagen:

  1. Een overzichtelijk grafisch mediadashboard van 1 A4
  2. Een onderliggende uitgeschreven analyse van 2 A4 met conclusies en aanbevelingen
  3. Een grafische impressie van de media-aandacht en berichten op social media
  4. Een overzicht van alle berichtgeving in een bepaalde periode

Meer informatie?
Neem contact op met Steffart Buijs, 06 46163823 en steffart@leenecommunicatie.nl.

Lees wat we verder te vertellen hebben