Contact
Menu
Actueel

Nuon Cook Truck laat bewoners kennismaken met stadswarmte

Met een tour van de Nuon Cook Truck enthousiasmeert Nuon consumenten over stadswarmte. Onder het motto ‘Proef de warmte’ maken wijken met stadsverwarming kennis met het gasloze wonen en koken van de toekomst. Leene Communicatie zorgde voor de ontwikkeling én uitvoering van het PR-concept. Van de persberichten tot de pannen.

In de Energieagenda heeft het kabinet aangekondigd dat in 2050 alle gasleidingen zijn verdwenen uit Nederlandse straten. Voor de verwarming en het warme water maken woningen dan steeds vaker gebruik van stadsverwarming. Hiermee vermindert de lokale CO2-uitstoot met gemiddeld vijftig procent, wat goed is voor het milieu en klimaat.

De Nuon Cook Truck

De overgang naar stadsverwarming betekent onder andere dat bewoners koken zonder gas, op een elektrische kookplaat. Dat is soms wel even wennen. Met een tour van de Nuon Cook Truck maken bewoners van Almere, Amsterdam, Arnhem en Rotterdam in januari 2017 kennis met het gasloze koken. Onder het motto ‘Proef de warmte’ serveert het energiebedrijf vanuit de paars-gele food truck warme hapjes, die ter plekke zijn bereid op een elektrische kookplaat. Omwonenden kunnen er ook terecht met al hun vragen over stadsverwarming, duurzame energie en energiebesparing.

Nuon beheert in zeven regio’s in Nederland grootschalige warmtenetten. Die leveren verwarming en warm water aan huishoudens en bedrijven. Het energiebedrijf staat voor de uitdaging om bewoners proactief te informeren over actuele ontwikkelingen. Neem bijvoorbeeld de verdere verduurzaming van de leverantie of de aansluiting van nieuwe wijken. Leene Communicatie ontwikkelt daarom het concept van de Nuon Cook Truck, een food truck met elektrische kookplaat die bewoners laat ervaren hoe lekker en makkelijk elektrisch koken is. De tour wordt ondersteund met PR via print, nieuwssites en sociale media.

Langs stadswarmtelocaties

In januari 2017 bezoekt de Nuon Cook Truck zes bijzondere locaties in stadswarmteregio’s om de milieuvriendelijke warmte in de schijnwerpers te zetten. We activeren lokale en regionale media en werken nauw samen met een enthousiaste bewonersgroep (in Amsterdam IJburg) en een winkeliersvereniging (in Rotterdam Hoogvliet). En we nemen Nuon al het geregel uit handen. Van de vormgeving van de truck tot de catering, keukeninrichting en persbenadering. Onze chauffeur, social media reporter, projectcoördinator en mediaspecialist staan tijdens de tour dag en nacht op scherp.

Om een aanstekelijke buzz te creëren rond de tour van de food truck benaderen we niet alleen traditionele media; we maken ook gebruik van social media reporting. Onze communicatie- en mediaspecialist met een bovengemiddelde expertise in video doet met een iPhone live verslag van de events. De korte video’s voor de sociale media van Nuon laten zien hoe bewoners denken over stadsverwarming, gasvrij wonen en elektrisch koken. Highlights van de tour worden samengebracht in een Storify, een video voor narrowcasting en een blog op LinkedIn.

Duurzame warmte dichtbij

Uit onze mediamonitoring blijkt dat alleen al online in een week tijd ruim 800.000 consumenten bereikt worden. Ook de lokale pers, waaronder Het Parool, weet de Nuon Cook Truck goed te vinden. En Trouw noemt de tour van de food truck een voorbeeld van ‘de race om een schoon 2050’. Het sentiment op online nieuwsfora en sociale media is vrijwel volledig positief. Nuon signaleert bovendien dat de interne betrokkenheid bij het thema stadsverwarming een impuls krijgt. De opvallende food truck en inspirerende video’s brengen de maatschappelijke beweging richting duurzame warmte in onze huizen dichtbij.

Lees wat we verder te vertellen hebben