Contact
Menu
Actueel

Online jaarverslag met magazine look & feel

Hoe zorg je dat stakeholders die gewend zijn om een papieren jaarverslag te lezen de overstap maken naar een online uitgave? Onze oplossing voor de Amsterdam ArenA: een interactieve PDF met de look & feel van het vertrouwde magazine.

Een interactieve website met duurzaamheidsrapportages. Een glossy magazine met de verhalen rond het jaarverslag. Een interactieve PDF met de jaarrekening. De afgelopen jaren kende het jaarverslag van de Amsterdam ArenA zowel print als digitale verschijningsvormen. Met goede redenen. De belangrijkste doelgroepen – de aandeel- en certificaathouders, samenwerkingspartners en andere stakeholders van het stadion – stellen een papieren uitgave op prijs. Tegelijkertijd is de Amsterdam ArenA zich bewust van de kansen die online publicatievormen bieden. Bijvoorbeeld vanwege de mogelijkheid om interactieve infographics te plaatsen.

Definitief naar digitaal

Met Jaarverslag Amsterdam ArenA 2015-2016 besluit de Amsterdam ArenA om definitief te kiezen voor een digitale uitgave. Om de verandering zacht te laten landen, sluiten vormgeving, beeld en redactionele formule nauw aan bij de eerder verschenen print-edities. De aansprekende foto’s van stadionevenementen, het voorwoord van directeur Henk Markerink, de overzichtelijke infographics met cijfers en feiten – het zijn vertrouwde onderdelen die in het digitale jaarverslag weer een prominente plek krijgen.

PDF met magazinegevoel

Voortbouwend op Jaarverslag 2014-2015 Stadion Amsterdam, ontwikkelde onze samenwerkingspartner VormVijf voor het digitale jaarverslag een vormgevingsconcept met een hoofdrol voor het kenmerkende rood, zwart en wit van de ArenA. Door het consistente gebruik van foto’s, grafieken, tabellen, headers en kaders blijft het magazinegevoel van de eerdere uitgave behouden. De interactieve PDF is bovendien lekker bladerbaar.

Voorschot op de toekomst

De overgang naar een digitaal jaarverslag is voor de Amsterdam ArenA ook een moment om een aantal lang gekoesterde wensen in vervulling te laten gaan. Cijfers en feiten worden zo veel mogelijk in aansprekende infographics weergegeven. De bondige teksten focussen sterk op de geboekte resultaten. En de ontwikkelingen in het duurzaamheidsbeleid van het stadion worden geïntegreerd in de financiële rapportage. Op die manier neemt het jaarverslag 2015-2016 direct een voorschot op de toekomst, waarin integrated reporting hoog op de agenda staat. Daarmee toont het grootste stadion van Nederland zich ook op het gebied van jaarverslaglegging een koploper.

Lees wat we verder te vertellen hebben